Banánová mouka 500g

1116
Neohodnoceno

Banány není nutné představovat, jsou známé nejen jako samotné ovoce, ale I různé další způsoby jejich využití v dezertech, zmrzlinách atd. Ale je tu i “staronový” způsob, jak využít jejich příznivé účinky na lidský organismus a tím je zpracování banánů na mouku.

Banánová mouka se dá využít v kuchyni na vaření, pečení, její chuť není nasládlá, jak bychom si ji přestavovali, proto je vhodná k přípravě slaných i sladkých pokrmů. Je zdravější než běžně používané obilné mouky, je “přírodnější”, protože při pěstování banánů a výrobním procesu nejsou používány chemické prostředky ani konzervanty. A to není vše… Banánová mouka brání plýtvání jídlem! Vyrábí se totiž z těch banánů, které nejsou určené k běžnému prodeji, jsou vzhledově “méně dokonalé”. Nedochází tak ke zbytečnému plýtvání těchto výživově bohatých plodů.

Složení banánové mouky:

Banány

Nutriční hodnoty na 100 g:
Energie: 1632 kj / 390 kcal
Bílkoviny: 2,3 g
Sacharidy / cukry: 87,8 g / 46 g
Tuky / nasycené: 0,6 g / 0,2 g
Vláknina: 9,6 g
Sůl: >0,5 g
 
 

  • Skladem
122 Kč
Kategorie: Mouky
 

Pod slovem mouka si většina lidí představí rozemletou pšenici, nebo žito či ječmen. Základ všech takto upravených obilovin tvoří škrob, a právě to bylo důvodem, proč lidé začali vyrábět mouku i z banánů. Plody banánovníku obsahují velké množství škrobu a mohou být vhodnou bezlepkovou alternativou k moukám, jaké známe z regálů obchodů s potravinami.

Banánová mouka se vyrábí z nedozrálých, zelených plodů. Tím důvodem je, že nejsou tolik sladké, nelepí se a snáze se vysuší a rozemelou na jemný prášek. Je v nich také vyšší obsah škrobu a výsledný produkt je jemný, vláčný a lehčí ve srovnání kokosovou nebo mandlovou moukou. Pro výrobu jednoho kilogramu mouky je zapotřebí průměrně 9 kilogramů nezralých banánů.

Výhody alternativní mouky z banánů

Celozrnný výrobek – celozrnná obilná mouka je výživnější a zdravější než mouka bílá. To samé platí i o mouce z banánů, která je vyrobena z původní suroviny, a která obsahuje veškeré živiny v nezměněné podobě. 

Lepek (gluten) – obilný lepek působí mnoha lidem zdravotní potíže, banány jsou přirozeně bezlepkové.

Vláknina – problémem bílého pečiva z pšenice je nedostatek vlákniny, v banánech je jí optimální množství. Vláknina z banánů funguje v tlustém střevě jako prebiotika, která podporují správnou bakteriální mikroflóru.

Obsah škrobu – ten je zhruba o třicet procent vyšší ve srovnání s pšenicí a žitem, tím pádem spotřebujete banánové mouky přibližně o jednu třetinu méně.

Neutrální chuť – protože jde o výrobek ze zelených nedozrálých plodů, má neutrální chuť (není sladká), tudíž ji lze využít pro jakékoli pokrmy – slané i sladké.

Výživová hodnota – ve srovnání s obilnými moukami jde o koncentrovaný obsah živin. Pouhá jedna polévková lžíce v sobě ukrývá živiny ze tří středně velkých banánů. Jde především o vitamín E, vitamíny B1 – B6, hořčík, draslík, zinek, mangan, selen a měď.