Garantujeme Vám doručení zboží do Štědrého dne při objednávce do 11.12. Poté již nedokážeme 100% doručitelnost zaručit. Následující objednávky mohou být doručeny až druhý týden v lednu.

Para ořechy 1kg

1083
Neohodnoceno
Nutriční hodnoty na 100g :
Energie:     2950 kJ / 705 kcal
Bílkoviny:     14,2 g
Sacharidy:     10,5 g z toho cukry 2,4 g
Tuky:     67,2 g z toho nasycené 16,3 g
Vláknina:     5,9 g
Sůl:     0 g


Para ořechy

Para ořechy disponují podobnými zdravotními výhodami jako ostatní druhy ořechů. V jedné věci jsou však výjimečné. Doporučená denní dávka selenu je ve 100 gramech para ořechů pokrytá na 3485 %! 

Odkud jsou?

Domovem para ořechů je Brazílie, ale tyto výjimečně vysoké a mohutné stromy s dlouhou životností rostou i v Bolívii či Peru. Odborníci doporučují denně zkonzumovat maximálně dva až tři kusy para ořechů spolu s ostatními ořechy. Ačkoli jsou kalorické, konzumujte je namísto zdrojů „prázdných“ kalorií.

 
 

  • Skladem
374 Kč
Kategorie: Para ořechy BIO
 

Para ořechy jsou plodem tropické dřeviny jménem juvie ztepilá. Dorůstá do výšky úctyhodných 50 metrů, svým tvarem připomíná rozevřený deštník a údajně se dožívá věku až 700 let. Dobře se jí daří zejména v její domovině, tedy v amazonských deštných pralesích, odkud také pochází největší objem dodávek plodů na náš trh. Někdy se jim proto také přezdívá „brazilské ořechy“.

Obsahují velké množství tuku a menší podíl proteinů a polysacharidů. V tukové složce však převládají nenasycené mastné kyseliny, především kyselina olejová a palmitoolejová, které mají příznivý vliv na lidský organismus. S vysokým obsahem tuků úzce koresponduje i vyšší množství vitamínu E, jež ve 100 gramech těchto plodů tvoří více než polovinu denní dávky tohoto vitamínu rozpustného v tucích.

Pozor na vyšší obsah selenu

Většina ořechů a semínek obsahuje kromě dalších více než dvaceti minerálů i selen, ten je v para ořeších velmi bohatě, dokonce až extrémně zastoupený. Naše tělo jej využívá pro antioxidační aktivitu enzymu s názvem glutation peroxidáza. Pro doplnění tohoto prvku, který některým lidem chybí zvláště v nevhodné stravě typu fastfood, však stačí sníst jen dva až tři para ořechy v průběhu jednoho dne. Selen je totiž ve vyšších dávkách pro lidský organismus toxický. Balení para ořechů 1 kg by vám tedy mělo vydržet zhruba na měsíc.

Selen však není jediný hojně zastoupený minerál, uvnitř chutných plodů naleznete i hořčík, vápník, měď, železo, zinek, draslík a mangan. Aby byly minerály dobře využitelné, jejich vstřebatelnost podporují i vitamíny skupiny B – niacin, pyridoxin, kyselina pantothenová, riboflavin a thiamin. Výživová hodnota těchto tropických plodů je skutečně vysoká a lze je konzumovat jak samotné, tak i jako součást sladkých i slaných pokrmů.

Hodí se do zákusků, dortů a pudinků, nebo ořechových tyčinek s čokoládou. Nastrouhané najemno se mohou přidávat do polévek a omáček, případně jako posyp na zeleninové a ovocné saláty.