Jak začít s klíčením semínek – vyzkoušejte řeřichu

Semínka řeřichy jsou velmi levná a vydrží vám doma delší dobu uložená v suchu a temnu. Ideální je pořídit je v nějaké nádobě ve větším množství, např. v gramáži 200 g, případně je mít uložené v plastových sáčcích se zipem, odkud vytlačíte vzduch.

Řeřicha má pro začátečníky, kteří se teprve seznamují s klíčením semínek, několik výhod, které by byla škoda nevyužít:

Stačí vám buničina -  řeřicha ochotně vzejde každému, kdo není úplný lempl. Stačí k tomu např. odličovací vatový tampon, kousek vaty, nebo dokonce obyčejný papírový ubrousek (čistě bílý, neobarvený a nijak neošetřený). Tento materiál položíte na talířek či malou misku, semínka na něj nasypete velmi hustě, neboť výhonky jsou velmi tenké, a opatrně namočíte tak, aby tampóny nasákly vodu a semínka ve vodě neplavala.

Pak stačí jen dvakrát denně misku s tampony opatrně propláchnout studenou vodou a hned druhý den se již objeví první klíčky. Naklíčená řeřicha je vhodná ke konzumaci po čtyřech až pěti dnech, kdy jsou rostlinky vysoké asi 4 cm. Rostlinky odstřihnete nůžkami a mezitím si můžete připravit další misku a takto můžete mít doma perfektní zásobu vitamínů, enzymů, minerálů takřka denně. A stačí opravdu málo, jen jedna polévková lžíce řeřichy, aby jako superpotravina poskytla to, co od ní očekáváme.

Je chutná a vhodná do zeleninových salátů nebo na chleba s pomazánkou – chuťově připomíná ředkvičky, nejlépe si na ní pochutnáte v syrovém stavu, např. ve formě posypky na chlebu se sýrem, s fazolovou pomazánkou, s pomazánkou z mrkve a celeru a mnoha dalšími vegetariánskými dobrotami.

Dodává energii – se všemi naklíčenými semeny, tedy i s řeřichou, do vašeho těla vstupuje živá rostlina, tedy významný zdroj energie, který vás posiluje, podporuje imunitní systém, správnou funkci lymfy, správné trávení, krevní oběh a také mozek a nervovou soustavu.