Garantovat do Vánoc, můžeme doručení: misky na klíčení a semínek až do 15.12. Jiný druh zboží či pozdější objednávky, mohou být doručeny až druhý týden v lednu.

Quinoa by v našem jídelníčku neměla chybět

Rostlinné antioxidanty – quinoa je velmi dobrým zdrojem rostlinných látek, které v lidském organismu působí jako účinné antioxidanty. Vědci zkoumali především flavonoidy kempferol a kvercetin, jejichž účinky mohou být přínosné při zánětlivých onemocněních a psychických poruchách včetně depresí.

92

Vitamíny a minerální prvky – velký význam má i obsah minerálů a stopových prvků, z nichž dominuje hořčík, zinek, železo a draslík. Kvůli snížení působení kyseliny fytové, která brání jejich vstřebávání, se doporučuje před vařením quinou namáčet ve vodě podobně, jako se to provádí při přípravě luštěnin. Z vitamínů jsou semena bohatá na vitamín E, K a většinu komplexu vitamínů B.

Vláknina – v průměru se v této pseudoobilovině nachází až 16 procent vlákniny, což je nejvíce ze všech známých obilovin. Nerozpustná složka vlákniny přispívá k pravidelnému vyprazdňování a pohybu střev, rozpustná složka redukuje cholesterol, dodává pocit sytosti a tím přispívá ke zdravému snižování nadváhy.  Vysoký obsah vlákniny také reguluje vstřebávání sacharidů a tím pádem snižuje glykemický index. Proto je quinoa vhodná i pro diabetiky.

Bezlepková potravina – proč je quinoa zdraví přínosná je dáno i absencí glutenu (obilného lepku). Lepek dnes představuje velkou hrozbu civilizovanému světu, zvláště lidem, kteří se stravují nevhodným způsobem. Lepek totiž způsobuje problémy zejména v souvislosti s bílou vymletou moukou ochuzenou o vlákninu a mnoho živin. Například vlivem „fastfoodů“ v podobě hamburgerů s bílým pečivem, koblih donuts a podobných pochutin se ve Spojených státech s nesnášenlivostí lepku potýká až třetina Američanů. Quinoa je vhodnou náhradou pšeničné a žitné mouky a také rafinované mouky kukuřičné nebo rýžové.