🤒 Moc se omlouváme, ale z důvodu nemocí mohou být některé zásilky o pár dní zpožděné. Expedice zboží probíhá, ale bohužel v menší míře. Moc děkujeme za pochopení a důvěru. 🙂

Chuť na sladké nemusí být droga

Neutišitelná chuť na sladké se stává začarovaným kruhem, dokud nepřijdeme na její příčinu. Jestliže je to i váš případ, začněte situaci řešit co nejdříve, neboť může vyústit v diabetes a v překyselení organismu, vedoucí i k závažnějším chorobám.

Jak zahnat chuť na sladké

Vyhněte se bílému cukru – na bílý cukr vzniká návyk a časem se stane, že chuťové pohárky na jazyku otupí a vyžadují větší a větší dávky, aby došlo k chuťovému uspokojení. Přílišná konzumace rafinovaného cukru v různých podobách je jednou z hlavních příčin tohoto neblahého stavu. Jestliže si to uvědomíte a sjednáte nápravu, pak zjistíte, jak sladké mohou být i zdánlivě nesladké potraviny. Dobře markantní je to např. u bylinkových čajů, kupříkladu čaj ze šalvěje je příjemně nasládlý a kdo se láduje sladkostmi a cukrovinkami z obchodů, tomu bude šalvěj připadat mdlý nebo dokonce hořký.

Kombinujte sušené ovoce s oříšky – patříte-li právě vy k takovým lidem a toužíte po změně, pak ji provádějte postupně. Zařazujte do stravy směsi sušeného ovoce s oříšky, mandlemi, arašídy, slunečnicovými semínky, ovoce mezi sebou střídejte podle chuti a můžete využít jak ovocných druhů z naší zeměpisné šířky, tak i exotických sušených plátků ananasu, manga, kokosu, papáji, banánu atd.

Zamyslete se nad vyvážeností vaší stravy – jednou z příčin tzv. vlčího hladu nebo neutišitelné chuti na sladké bývá nevyvážená strava, nedostatek vlákniny, špatné nutriční složení nebo nevhodné zpracování surovin. Možná zapomínáte na to, že je třeba semínka, ořechy a luštěniny předem namáčet, třeba konzumujete mnoho pečiva z bílé mouky, využíváte polotovarů průmyslově zpracovaných, jíte ve spěchu, nemáte vhodný poměr syrové a vařené zeleniny, nezařazujete do stravy potraviny fermentované či kvašené a vhodná prebiotika a probiotika, jako jsou topinambury nebo kefír či bílý jogurt, hodně solíte, konzumujete příliš mnoho masa (zvláště červeného), které obsahuje mnoho stresových hormonů atd.