Jak je to s pitným režimem a počtem jídel během dne

Musíme jíst jen třikrát denně a dodržovat přísný pitný režim, abychom detoxikovali organismus? Jak je to s příjmem tekutin a frekvencí přijatých pokrmů během dne?

Jezte tak, jak vám to vyhovuje – každý z nás se nachází v jiné fázi svého duchovního vývoje a to také souvisí s tím, v jakém rozpoložení a kondici je jeho tělesná schránka. Naše tělo nám také napovídá vlastními pocity - co vyžaduje, a čím mu nejlépe prospějeme. Vnímáme to na sobě např. tehdy, jsme-li unavení, nebo se nám chce spát – pokud si odpočineme, uděláme dobře, pokud ne a naopak se nadopujeme kávou, vybičujeme organismus k dalšímu výkonu, ale zároveň jej oslabíme a to se pak později projeví ještě většími obtížemi. To samé se týká stravy – nikde není psáno, že musíte snídat to a to, a že musíte jíst jen třikrát denně. Jezte klidně vícekrát za den v malých porcích, řiďte se pouze vlastní chutí a vlastní intuicí. Nezapomínejte však na přiměřený tělesný pohyb, ten je podmínkou k tomu, aby intuice správně fungovala.

Pitný režim – zde platí jasné pravidlo – čím přirozeněji se stravujeme, máme dostatek vlákniny, živin v podobě celozrnných obilovin, dopřáváme si spíše rostlinnou stravu, jíme luštěniny, oříšky a zdravé tuky, čerstvé ovoce a zeleninu, vaříme obilné kaše a omezujeme konzumaci masa (hlavně červeného), a pochopitelně alkoholu a cigaret, tím lépe naše tělo reaguje na potřebu tekutin pocitem žízně. Nepotřebujeme si pak hlídat pitný režim striktně, ale stačí se řídit vlastním citem. S pitným režimem mají problémy lidé na fastfoodu a podobné stravě s nedostatkem vlákniny a živin. Přijímají tekutin buď příliš mnoho, nebo naopak málo – organismus reaguje přehnaně na různé situace, je v dysbalanci, vlastní intuice je mlhavá a špatně funguje, což nahrává různým extrémům.

Musíme si také uvědomit, že tekutiny přijímáme i v podobě polévek a obilných (celozrnných) kaší – ty bychom si měli dopřávat častěji, neboť jsou dobře stravitelné, zasytí na delší dobu, mají nízký glykemický index a dodají všechny potřebné vitamíny a minerály. Kaše lze různě kombinovat a střídat, hodí se k nim ovoce sušené i čerstvé, různé oříšky, strouhaný kokos, kvalitní čokoláda či kakao.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení