🤒 Moc se omlouváme, ale z důvodu nemocí mohou být některé zásilky o pár dní zpožděné. Expedice zboží probíhá, ale bohužel v menší míře. Moc děkujeme za pochopení a důvěru. 🙂

Karob jako alternativní zdroj vápníku

Karob neboli Svatojánský chlebíček je plod subtropického stromu s názvem Rohovník obecný. Dováží se k nám z oblasti Středomoří a jeho dalšími významnými pěstiteli jsou i Spojené státy, Jihoafrická republika, Mexiko a Austrálie.

Vhodná náhrada kakaa

Kofein a teobromin jsou alkaloidy obsažené např. v kávě, čajových listech nebo v kakau a někomu nemusí vyhovovat. Jsou to látky, které nejsou zrovna prospěšné např. malým dětem či lidem s problémy v souvislosti s hormonální nerovnováhou např. kvůli převaze stresových hormonů adrenalinu a kortizolu, jakožto důsledek jejich působení.  Karob žádné alkaloidy tohoto typu neobsahuje, můžete jím snadno nahradit kakaový prášek a využít jej na polevu dortíků, zákusků či vánočního pečiva. Karob je navíc velmi výživný, z těch nejvýznamnějších látek můžeme uvést např. železo, měď a mangan, vitamíny skupiny B, přínosné složité sacharidy, a to vše s nižší kalorickou hodnotou, což ocení zejména lidé s nadváhou.

Perfektní zdroj vápníku

Propaganda mléčných výrobků se váže již na minulý (socialistický) režim, nebylo snad dne, kdy by se v televizi neobjevil reklamní maskot „pan Vajíčko“, který by neuvedl reklamní slogan nějakého mléčného výrobku. Reklamní tažení bylo zaměřeno zejména na vápník, mléko jej skutečně obsahuje značné množství a je za jistých okolností jeho dobrým zdrojem.

Vápník však můžete získat i z jiných potravin, dobře vstřebatelných a hlavně rostlinných, tedy vhodných i pro vegany či vegetariány. Jedním z nich je mák, vápníku je v něm opravdu hodně, navíc jsou makové buchty či koláče velmi chutné. Dalším skvělým zdrojem vápníku je právě karob. Jedinou nevýhodou je, že je v něm relativně málo hořčíku, který by měl s vápníkem vytvářet optimální poměr jednoho dílu hořčíku vůči dvěma dílům vápníku. A tak ve svém jídelníčku s karobovými pochoutkami nezapomínejte také na hořčíkové zdroje, jako jsou např. ořechy, luštěniny, celozrnné obiloviny či pšeničné klíčky.

button_kupte-zde