🤒 Moc se omlouváme, ale z důvodu nemocí mohou být některé zásilky o pár dní zpožděné. Expedice zboží probíhá, ale bohužel v menší míře. Moc děkujeme za pochopení a důvěru. 🙂

Červená řepa čerstvá i tepelně upravená

Červená řepa je k dispozici po celý rok s hlavní sezónou od března do října. Řepa má obecně červenou až tmavě fialovou barvu, ale existují i ​​jiné odrůdy, například zlatá a bílá řepa. Jeden šálek syrové řepy obsahuje přibližně stejné množství kalorií a sacharidů jako jedna porce ovoce. Pokud si hlídáte příjem sacharidů, je potřeba konzumovat jen určité množství.

Přínosy pro zdraví

Konzumovaná červená řepa zdraví rozhodné prospívá. Je vynikajícím zdrojem kyseliny listové a manganu a dobrým zdrojem draslíku a vlákniny.

Kyselina listová je důležitá pro syntézu DNA a konzumací se předchází poruchám plodu v těhotenství, zatímco mangan je součástí antioxidačních enzymů a pomáhá štěpit glukózu a bílkoviny. Draslík může pomoci snížit krevní tlak a vláknina je důležitá pro zdravé a dobře fungující trávicího ústrojí. Vláknina také pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi, zvyšuje pocit plnosti a reguluje hladinu cholesterolu.

Obsahuje také látky, které jí dodávají fialový odstín a antioxidanty, které mohou pomoci snížit zánět v těle.

Červená řepa může být zahrnuta do nízkosacharidové stravy a je vhodná i pro diabetiky. Klíčem k jídlu řepy je hlídat si zkonzumované množství. Jedna porce (šálek) syrové červené řepy obsahuje asi 13 gramů sacharidů, což odpovídá jídlu o krajíci chleba. Jeden šálek vařené řepy obsahuje asi 17 gramů sacharidů a 3,5 gramů vlákniny.

Pigment z červené řepy může po jídle prosakovat do útrob. Pokud se cítíte jinak zdraví a po konzumaci řepy zaznamenáte změnu v moči nebo stolici, neměli byste si dělat starosti. 

K výhodám této zeleniny patří i možnost konzumace listů. A jsou velmi zdravé. Obsahují vitamín B6, vitamín K, železo, hořčík, draslík, měď, mangan a antioxidanty. Snadno si můžete jako přílohu udělat salát a listy řepy do něj přidat.

Pro konzumaci jsou nejvhodnější středně velké bulvy, hladké a pevné. Kořen by neměl být „chlupatý“, řepa by mohla být dřevnatá. Listy jsou nejchutnější úplně čerstvé, když jsou křupavé. Tato zelenina (bulva) vám vydrží v chladnu i několik týdnů. Stačí ji v plastovém obalu uložit na dno lednice. Listy jsou ke konzumaci vhodné několik dní.