🤒 Moc se omlouváme, ale z důvodu nemocí mohou být některé zásilky o pár dní zpožděné. Expedice zboží probíhá, ale bohužel v menší míře. Moc děkujeme za pochopení a důvěru. 🙂

Dejte šanci živým enzymům

Kde živé enzymy najdeme

Trvanlivé potraviny – každá rostlina je živá, to nepopírá ani současná věda a teprve ne lidé, kteří věří v duchovní život a jeho smysl. Když vysadíme na poli (nebo třeba doma v truhlíku) pšenici, a ta dozraje, z každého klasu vysypeme množství semínek, z nichž každé je nositelem nového života Z jediného zrnka pšenice můžeme při šetrném hospodaření vypěstovat za pár let doslova lán obilí. Živé enzymy tedy najdeme i v obilných (celých) zrnech, a pokud se je rozhodnete mít doma, je to dobrý nápad. Lze je namáčet a vařit jako přílohu k některým pokrmům, můžete je nechat naklíčit a využívat jejich sílu v této podobě, anebo z nich umlít mouku a péct chléb. Enzymy v nich ale zůstanou jen v syrovém stavu, tedy např. v naklíčené podobě.

Zdrojem živých enzymů jsou i celé ořechy a celá rostlinná semínka, např. slunečnice, dýňová semínka, lněná semínka, sezam atd. Necháte-li je naklíčit, budou ještě výživnější a stravitelnější.

Přirozená raw strava – mnozí lidé se tomuto životnímu stylu věnují velmi důsledně a jedním z důvodů, proč to dělají, je právě život. Využívají naprosto cíleně živoucí rostlinnou energii, kterou obohacují svá těla i duši, a získávají tím i část energetické potravy, aniž by to zatěžovalo trávení. Nemusíte být ani striktní příznivci stylu RAW, abyste si dopřáli raw stravu den co den přirozeně a nenuceně. Stačí jíst pravidelně ovoce a zeleninu v syrovém stavu a zde máme skutečně obrovský výběr. Ovšem pozor – dbejte o kvalitní zdroje – nejlépe z vlastní zahrádky nebo od osvědčených tuzemských pěstitelů v BIO kvalitě.

Tepelně neupravená jídla – živé enzymy bychom měli v potravě přijímat denně, a kromě ovoce a zeleniny čerstvě sklizené to mohou být i další zdroje. Například sušené ovoce šetrným způsobem (lyofilizací nebo teplotou do 42 stupňů Celsia). Dále to mohou být takto sušené mořské či sladkovodní řasy, sušený mladý ječmen nebo bylinky v květináči. Můžete si tedy denně dopřát ovocný koktejl (smoothies), ovocné či zeleninové šťávy, zeleninový salát a máte o zásobu živých enzymů postaráno.