Kávu nemusíte jen pít, můžete ji i chroupat

Pro mnoho z nás je pravidelné pití kávy rituálem, kterého bychom se jen těžko vzdávali. Ani to není nutné. Pokud tedy nemáte zdravotní obtíže, které by to nedovolovaly. Sice byly v minulosti slyšet hlasy, které nás před pitím tohoto lahodného nápoje varovaly, ale zanedlouho utichly. Pití kávy totiž žádné zdravotní riziko nepředstavuje. Naopak. Kávová zrna mají v sobě celou řadu látek, které působí na naše zdraví pozitivně.

  • K nim patří především
  • bílkoviny
  • sacharidy
  • vláknina
  • antioxidanty
  • hořčík
  • draslík

Pití kávy je tedy evidentně prospěšné našemu organismu. Podle posledních studií pravidelné pití kávy chrání mozek před stařeckou demencí, Parkinsonově i Alzheimerově chorobě. Pozitivních vlivů na naše zdraví je ale celá další řada. V čem se ale někteří konzumenti nemohou shodnout je, zda je lepší kávu pít anebo jíst. Rozhodně to neplatí o kávových zrnech, která jsou syrová. Mají nedobrou chuť a také se špatně žvýkají. Zdravotní riziko ale žádné nepředstavují. Pokud by neměly uvedené nedostatky, pak by byly spíše doporučovány syrové plody. Aby se jejich chuť zlepšila, pak musí nejprve projít sušícím a pak pražícím procesem.

Několik zrníček přidejte do krabičky poslední záchrany

Proč vlastně konzumovat pražená kávová zrna? Je to koncentrovaný a naším tělem dobře přijímaný zdroj antioxidantů a také kofeinu. Pokud si pochutnáte na osmi kávových zrnech, pak je to stejné, jako byste vypili jeden šálek kávy. Jejich počet by ale neměl přesáhnout třicet až pětatřicet kusů.

  • Mezi pitím klasické kávy a pojídáním kávových zrn zřejmě není v účinku na naši koncentraci a bdělost žádný podstatný rozdíl.
  • Tyto pozitivní důsledky se dostaví v případě obou způsobů.

Ne všude ale můžeme zapnout varnou konvici a udělat si pořádného „turka“. Ale vzít si s sebou několik kávových zrn, pokud nás čeká náročný den, můžeme prakticky vždy.