🤒 Moc se omlouváme, ale z důvodu nemocí mohou být některé zásilky o pár dní zpožděné. Expedice zboží probíhá, ale bohužel v menší míře. Moc děkujeme za pochopení a důvěru. 🙂

Lněná semínka se často přehlíží

Lněná semínka se v prodejnách zdravé výživy přehlíží buď z neznalosti, anebo pro jejich velmi tvrdou konzistenci. Po sametové revoluci se začala objevovat zejména na pekařských výrobcích, ale v podobě, kterou lidský organismus prakticky nevyužije. Pečivo bylo sice efektně vyzdobené, ovšem šlo spíše o reklamu na poctivou řemeslnou pekařskou práci, než o skutečný prospěch.

Semínka musíte nejprve rozdrtit nebo je nechat vyklíčit

Aby semínka neprošla celá trávicím traktem, měli byste je nejprve rozdrtit. Mezi zuby se totiž špatně rozžvýkávají a tak se může hodit např. mlýnek na kávu či na obilí, klasický kovový hmoždíř nebo speciální mixér na ořechy či ponorný mixér. Výhodou je, že si semínka můžete pořídit do zásoby na velmi dlouhou dobu, ta nežluknou tak rychle, jako např. vyloupané vlašské ořechy, a lze je skladovat (nejlépe v chladu) řadu měsíců.

Suribachi – neboli suribaši je původem japonská keramická miska se speciálními vroubky, určená pro drcení lněného semínka či sezamu. (Sezam spolu se solí vytváří směs, zvanou Gomasio, která slouží jako dochucovadlo, známé zejména makrobiotikům a zastáncům Tradiční čínské medicíny.) Takto můžete drtit lněné semínko i do zásoby na pár dnů, uložené v chladničce, nejlepší je však rozdrtit jej pro přímou spotřebu, aby živiny v semenech příliš nedegradovaly.

Čím jsou lněná semínka přínosná

Zejména obsahem nenasycených mastných kyselin omega-3. Je to velmi důležitá látka pro mozek a CNS (Centrální nervový systém), ovšem v přírodě nemáme tolik vydatných zdrojů. Najdete ji kromě tučných ryb zejména ve vlašských ořeších. Lněná semínka, tedy i lněný olej, obsahem omega-3 mastných kyselin vynikají nad ostatními potravinami.

Nezapomínejte, že je to superpotravina, jako všechna olejnatá semena a ořechy. Pro nás konzumenty to znamená, že stačí jen opravdu malé množství denně, abychom pokryli zásobu výživových prvků, např. pro lněné semínko to platí u jedné až čtyř kávových lžiček denně. Výhodnější je semínka nejprve lehce opražit, čímž se zvýší jejich stravitelnost.

button_kupte-zde