🤒 Moc se omlouváme, ale z důvodu nemocí mohou být některé zásilky o pár dní zpožděné. Expedice zboží probíhá, ale bohužel v menší míře. Moc děkujeme za pochopení a důvěru. 🙂

Makadamové ořechy – australská superpotravina

Makadamové ořechy jsou jedny z nejvýživnějších druhů ořechů na této planetě. Ukrývá se v nich obrovské množství zdravých tuků a celá řada dalších potřebných živin. Čím jsou pro nás přínosné a proč bychom si je měli alespoň občas dopřát?

Makadamové ořechy a zdraví

Krvetvorba – krev se neustále obnovuje a musí mít neustále zásadité pH. Proto je důležité přijímat v potravě dostatek potřebných prvků pro tvorbu červených krvinek. K tomu je zapotřebí vápník, hořčík, zinek, draslík, železo, a také měď. Mědi se v makadamových ořeších ukrývá opravdu velké množství, podobně jako v meruňkách. Malá hrst pokryje více než třetinu denní doporučené dávky tohoto prvku.

Podpora výstavby tkání – měď, zinek a mangan jsou potřebné minerály, které podporují produkci elastinu a kolagenu, látek potřebných pro výstavbu výstelek kloubů a dalších částí těla, jako je např. pokožka, vlasy a nehty. Mangan zároveň spolupracuje s enzymy, které zajišťují antioxidační bariéru proti působení volných kyslíkových radikálů a tím brzdí proces stárnutí a chrání organismus před propuknutím chorob. Ve dvaceti makadamových oříšcích naleznete přibližně polovinu denního doporučeného přijatého množství manganu.

Vláknina – Že jsou makadamové ořechy zdraví prospěšné, je dáno i obsahem vlákniny. Ta má pozitivní vliv na správné trávení, zpomaluje jeho proces, tím reguluje krevní cukr plynule, aniž by docházelo k inzulinovým výkyvům. Zároveň podporuje pohyb střev a dbá na pravidelné vyprazdňování. Vláknina také dodává pocit sytosti, tím se sníží riziko přejídání a přibírání na váze. Makadamové ořechy obsahují tolik vlákniny, jako většina ostatních druhů oříšků.

Nenasycené mastné kyseliny – Lidský organismus vyžaduje přijímat v potravě také tuk, ale velmi záleží na tom, z jakého zdroje, a jaký. Mono a polynenasycené mastné kyseliny jsou tím zdravým tukem a měli bychom je dodávat našemu tělu každý den. Makadamové ořechy obsahují poměrně velké procento tuku, v němž převažují mononenasycené mastné kyseliny, které mají příznivý vliv na snižování hladiny „špatného“ cholesterolu.

button_kupte-zde