Malá semínka s obrovskou silou

Znáte šalvěj hispánskou? Je docela možné, že vám tento název nic moc neřekne, ale pokud se zeptáme na chia semínka, už většina z nás ví, o čem je řeč. Semínka šalvěje hispánské jsou svou velikostí skutečně maličká. Zato svými účinky se jim hned tak žádný přírodní produkt nevyrovná. Jejich konzumaci byste ale měli mít pod kontrolou.

  • Prvním pravidlem je – jíst je ve vhodnou denní dobu.
  • Vzhledem k tomu, že mají povzbuzující účinky, doporučuje se, jíst je spíše ráno.
  • Druhé pravidlo je správné dávkování.
  • Denní doporučená dávka jsou dvě až tři čajové lžičky.
  • Pravidlo číslo tři – zjistěte si, jak jste na tom s krevním tlakem.
  • Pokud trpíte nízkým tlakem, tato potravina vám ho ještě sníží.

Chia semínka jsou ideálním doplňkem stravy pro diabetiky. Dokáží totiž snižovat hladinu krevního cukru. Zahánějí také pocit hladu, a tudíž pomáhají v hubnutí.

Povolený doping pro bojovníky dávných kultur

Chia semínka se konzumovala už v dávných kulturách. Jako důležitou součást svého jídelníčku ji měli Mayové, Inkové i Aztékové. Tato nenápadná semínka s velkou vnitřní silou pomáhala dodávat tělu potřebnou energii na válečných výpravách nebo dlouhých cestách.

  • Jedinou nevýhodou pro nás je, že se v našich podmínkách nedá pěstovat.
  • Přesto, že se jedná o planou rostlinu, je velice náročná na podmínky.
  • Zřejmě zná svou hodnotu.

Hodí se do teplé i studené kuchyně

Pokud nechcete tato semínka jen „zobat“ v syrovém stavu, můžete je směle používat i v teplé kuchyni. Díky tomu, že mohou přijmout velké množství vody, vytvoří jakýsi gel, se kterým lze zahušťovat omáčky nebo polévky. Na jeden litr omáčky (polévky) postačí v průměru tři lžíce semínek.

  • Můžete je použít i do těsta jako alternativu, pokud vám doma právě došla vejce.
  • Velice oblíbená jsou na různých dezertech, pudincích a jako zpestření jogurtů.