Seznamte se se spirulinou

Za svou barvu vděčí vysokému obsahu chlorofylu a své jméno získala podle charakteristického spirálovitého tvaru vláken, která nepřesahují délku 1 mm. Technicky je označení řasa vžité, ale není úplně správné. Pokud má být označení, co je spirulina přesné, tak jde ve skutečnosti o sinici, jednobuněčný organismus.

Z historie

Nejstarší svědectví o používání Spiruliny sahají do období 6 tisíc let před naším letopočtem v pobřežních oblastech Dálného východu. I dnes v Číně existuje široké využití spiruliny v potravinářském sektoru a odhaduje se, že celkový objem dosahuje 500 tun ročně.

Spirulina se dnes pěstují v umělých rybnících v Africe, Kalifornii, na Havaji, v Thajsku, Číně, na Tchaj-wanu a v Indii.

Asi před třiceti lety se používání modrozelených řas rozšířilo po světě, a to díky dnes již dobře známým nutričním vlastnostem. Tyto řasy jsou ve skutečnosti bohaté na proteiny, vitamíny, esenciální aminokyseliny, minerály, esenciální mastné kyseliny, chlorofyl, fytosteroly a karotenoidy. Složení řas je silně ovlivněno místem, kde rostou a technikou sklizně a zpracování.

Využití řasy

Spirulině se připisuje mnoho terapeutických účinků (zvýšení koncentrace, více životní energie), které jsou získané na nevědecké bázi. V posledních letech se však právě díky ohlasům konzumentů těchto modrozelených řas zintenzivnily vědecké studie, aby se ověřil jejich údajný přínos z hlediska výživy a léčby. Studie jsou stále na začátku, ale několik poznatků už přinesly.

Většina vědeckých výzkumů se zaměřuje na přísun vitamínů a minerálů, s následným potenciálním antioxidačním a posilujícím účinkem na imunitní systém. Studuje se také vliv spiruliny na snižování krevního tlaku.

Co už víme

Pokud jde o studie, Spirulina prokázala dobrý potenciál jako protizánětlivý a antioxidační prostředek.  Pravidelné používání má také vliv na hladinu škodlivého cholesterolu, prevenci srdečních onemocnění a je vhodným doplňkem železa při anémii. Může posloužit jako rychlý zdroj živin v krajinách postižených nedostatkem jídla. Některé klinické studie prokázaly účinnost Spiruliny při prevenci poškození svalů v případě stresu vyvolaného intenzivní svalovou námahou.

button_kupte-zde

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení