🤒 Moc se omlouváme, ale z důvodu nemocí mohou být některé zásilky o pár dní zpožděné. Expedice zboží probíhá, ale bohužel v menší míře. Moc děkujeme za pochopení a důvěru. 🙂

Zbavit se stresu není jen tak

Dříve byl stres znám spíše jako okrajová záležitost a vedl k těm typickým situacím „bojuj nebo uteč“. V současné době však přešel do téměř nepřetržité formy, proto se mu přezdívá chronický. To však v organismu vyvolává dalekosáhlé změny, které mohou končit i tragicky. Abychom se jim vyhnuli, musíme se snažit jít po stresových příčinách a odstranit je, ale současně k tomu potřebujeme dostatek sil a určitou podporu. A tu nám poskytují některé významné přírodní léčebné prostředky.

Adaptogenní byliny – Ženšen, Ashwagandha, Rozchodnice růžová, Maca peruánská, Eleuterokok – to vše jsou tzv. adaptogenní rostliny, jejichž části se využívají již tisíce let mnoha kulturami světa pro nastolení hormonální rovnováhy, aby v krvi nepřevládal adrenalin, kortizol a noradrenalin, tedy stresové hormony.

L-Tryptofan – tato aminokyselina je nezbytná pro tvorbu serotoninu, „hormonu dobré nálady“ a redukčního činidla stresových faktorů. L-Tryptofan má vliv i na kvalitní spánek a tvorbu hormonu melatoninu a mimo jiné je nesmírně důležitý pro naši přirozenou imunitu. Můžete jej dodávat v tabletách, třeba v kombinaci s Rozchodnicí růžovou, ale najdete jej velmi mnoho i v oříšcích kešu.

Hořčík – je jeden z nejdůležitějších prvků proti stresu a dnes se doporučuje jeho suplementace i mimo potravinové zdroje. Mnoho hořčíku se nachází v máku, ořeších a olejnatých semenech, v banánech či pšeničných klíčcích.

Vitamín C a vitamín D – dbát byste měli i na dostatek těchto dvou vitamínů, bez nich by to opravdu nešlo. Zatímco vitamín D je vhodné doplňovat i jako suplement, u „céčka“ je vždy nejlepší přírodní forma – ovoce a zelenina.

Vitamín K2 – potřebujeme jej pro správnou distribuci vápníku, ovšem pozor, není to vitamín K1, kterého je dostatek v listové zelenině i v jiných potravinách. K2 vytváří symbiotické bakterie v tlustém střevě, ale pouze tehdy, nejsou-li střeva zanesena odpadem či jinými bakteriemi a správně plní svou funkci. Dostatek K2 si zajistíte např. fermentovanou sojou (bez GMO), jako je Tempeh nebo sýr Natto. Vitamín K2MK7 lze dodávat i v tabletách.