🤒 Moc se omlouváme, ale z důvodu nemocí mohou být některé zásilky o pár dní zpožděné. Expedice zboží probíhá, ale bohužel v menší míře. Moc děkujeme za pochopení a důvěru. 🙂

Káva cesta ke zdraví

Jak to vypadá, tak medicína se obrátila příznivě k pití kávy a milovníkům tohoto lahodného nápoje se ulevilo. Je pravdou, že i v tomto případě se konzumace počítá lépe s mírou a samozřejmě k tomu patří i kvalitní produkty a ne různé náhražky. Doby, kdy se pití kávy pomalu rovnalo samotnému kouření, jsou pryč a my se pojďme podívat, co nám přinesli vědci za nové poznatky.

  • Chrání cévy. Studie prokázaly, že skutečně neškodí srdíčku a dokonce ani krevnímu tlaku. Naopak se prokázalo, že dokonce chrání před dalšími potížemi. Lidé, kteří pili kávu, tak u nich se projevilo i menší procento cévních mozkových příhod, než u těch, kteří se její konzumaci vyhýbali. Není zde rozdíl ani mezi tím, zdali ji pijí ženy nebo muži, vypadá to, že je spravedlivá ke všem.
  • Snižuje riziko degenerativních onemocnění a to především mozku a nervového systému, což se dotýká i Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby. Ani jedna není vůbec příjemnou záležitostí.
  • Chrání před stárnutím, tedy alespoň tam, kde to opět ovlivňuje mozek a cévy. Samozřejmě není nutné kávu pít neustále, ale i zde platí pár šálků denně, nejvýše zhruba tak 6.
  • Dodává tělu až 70 % antioxidantů, které jinak konzumujeme ve stravě nebo alespoň správně řečeno, měli bychom konzumovat, protože tak chráníme své srdce a cévy, čímž můžeme ovlivnit i nějaké procento vzniku rakoviny.

Samozřejmě jsou lidé, kterým nemusí dělat káva vůbec dobře a tak je logické, že není nutné, aby se nutili do její konzumace, navíc má i své stinné stránky.

 Když se řekne:

  • přiměřeně - to je právě termín, který by měl být návodem, kdy je vlastně kávy dostatek a kdy je to zase už skutečně přes čáru. Obvykle, aby samozřejmě popíjení kávy směřovalo ke zdraví, tak se uvádí zhruba tak 4 – 6 šálků denně. Jenomže otázkou je jak kdo má rád silnou kávu a to se poté může výrazně lišit, tak ještě to zacílíme trochu přesněji a mělo by to být 300 mg denně.
  • příliš – jste nervózní, roztřesení, nesoustředíte se nebo se ozvaly najednou bolesti hlavy spojené dokonce s náznakem na zvracení? Tak příště o šálek kávy určitě méně. Sami si v tom naleznete správnou hranici.
  • závislost – tak ta se tentokrát uvádí, až když budete konzumovat nad rámec denního množství a takovým varovným signálem jsou podobné příznaky jako při kouření nebo pití alkoholu.

button_kupte-zde