Garantujeme Vám doručení zboží do Štědrého dne při objednávce do 11.12. Poté již nedokážeme 100% doručitelnost zaručit. Následující objednávky mohou být doručeny až druhý týden v lednu.

Piniové oříšky pro zdravé mlsání nebo pro přípravu pokrmů

Piniové oříšky jsou plody borovic, rostoucích převážně na severní polokouli, v drsných podmínkách Kanady a severské Tajgy. Pro člověka jsou nejcennější odrůdy s oříšky o velikosti zhruba 1 cm, které jsou uzavřené v hnědé tvrdé skořápce. Oříšky krémové barvy jsou velmi chutné, svým způsobem připomínají máslové sušenky.

Nepodceňujme význam zdravých tuků a vitamínu E

Ořechy jsou převážně zásobárnou zdravých tuků a proteinů. Výjimkou nejsou ani piniové ořechy, u nichž je tuk zastoupen zhruba polovinou celkové hmotnosti. Většinu jeho složení tvoří nenasycené mastné kyseliny s převahou omega-6, z nichž vyniká zejména kyselina pinolenová. Vědecké výzkumy se snaží prokázat její vliv na potlačování chuti k jídlu, protože údajně podporuje aktivitu enzymů glukagonu a cholecystokininu.

Zdravé tuky, jejichž zdrojem je rostlinná strava, tedy zvláště olejnatá semena a ořechy, bychom do svého jídelníčku měli zařazovat pravidelně, jednak se bez nich náš organismus neobejde, a pak mají příznivý vliv na krevní oběh, a s tím související civilizační choroby, jako je infarkt myokardu a mozková mrtvice.

Že jsou piniové oříšky zdraví prospěšné, prokazuje i vysoký obsah vitamínu E rozpustného v tucích. Je to silný a účinný antioxidant, který zabraňuje šíření volných kyslíkových radikálů v organismu, a chrání buňky před oxidativním stresem. Piniové ořechy obsahují vitamínu E necelých 10 mg ve sto gramech plodů, což je přibližně 60 procent doporučené denní dávky příjmu této látky.

Minerály a vitamíny

Významnou úlohu v našem těle zastávají také další vitamíny a minerální prvky. V piniových oříšcích se vyskytuje téměř celistvý komplex vitamínů skupiny B – riboflavin, kyselina pantotenová, pyridoxin, thiamin a niacin, které podporují v lidském těle aktivitu enzymů, a jsou pro náš organismus nezbytné. Vitamíny skupiny B navíc musíme dodávat v potravě, stejně jako minerální a stopové prvky. Ořechy jsou jejich bohatým zdrojem, zvláště pak vápníku, hořčíku, zinku, draslíku, manganu, fosforu, železa, selenu a mědi.

button_kupte-zde