Mandlová másla a krémy

Zvýšení příjmu hořčíku se začíná stávat nepsaným pravidlem, jak eliminovat stres a čelit dnešní uspěchané, hektické době. Přirozený obsah hořčíku v potravinách pěstovaných na zemědělské půdě hnojené průmyslovými hnojivy však klesá a zejména dnes je velmi důležité hledat vhodné zdroje, odkud jej do organismu doplnit. K jeho vstřebávání jsou také zapotřebí i další faktory, jako je např. dostatečný příjem vitamínu B6.

Vhodnými zdroji jsou například banány, kvalitní čokoláda z kakaových bobů, a také většina ořechů a olejnatých rostlinných semen. Významným zdrojem hořčíku jsou i mandle. Kromě magnézia v nich najdete i koenzym Q10, vitamíny skupiny B včetně zmiňovaného vitamínu B6, vitamín E rozpustný v tucích a minerální prvky jako je vápník, železo, zinek, fosfor, měď, selen, včetně některých vzácných stopových prvků.

Kalorická a sytá potravina s vysokým obsahem tuku

Složení ořechů a olejnatých semen je různé, některé z nich vykazují vyšší obsah proteinů a sacharidů, u jiných výrazně převažují tuky. V mandlích se vyskytuje poměrně velké množství tukové složky, ta tvoří přibližně polovinu jejich objemu. Po dvaceti procentech se pak zhruba shodným dílem na složení podílí sacharidy a proteiny. Vzhledem k vysokému obsahu nenasycených mastných kyselin se jedná o kalorickou potravinu, která by se měla konzumovat v rozumných dávkách.

Mandlové máslo

Typická mandlová chuť vyniká podobně jako u arašídů a lískových oříšků především v jemně rozemletých jádrech do podoby mandlového krému. Lze jej nabírat lžičkou přímo ze skleničky a také se často stává, že velmi rychle mizí, a tak je mnohem vhodnější využít jej jako pomazánku na pečivo. Použití mandlového másla je velmi pestré – do směsi ovesných vloček s ovocem, do rýžových, pohankových a jahelných kaší, jako příloha k pudinkům, moučníkům, zákuskům, zmrzlinám a ovocným koktejlům. Tato pochoutka také vynikne na nepečeném dortu s tvarohem a ovocem.

 
  • Řadit dle:
  • 4 položek celkem

Stránka 1/1