Pro urychlení přepravy Vaší zásilky, doporučujeme využití poboček Zásilkovny.

Oleje

Nejlepší olivový olej je vždy ten za studena lisovaný. Olivový olej zdraví prospěšný je pouze tehdy, nepřekročí-li teplota lisování plodů 42 stupňů Celsia. Jen tehdy je to pravý olivový olej s původními ingrediencemi, které se vyskytují v čerstvých olivách.

Použití olivového oleje není příliš omezeno, olivový olej na smažení poslouží úplně stejně, jako na přípravu zeleninových salátů za studena. Vybírejte proto mezi těmito výrobky pouze extra panenský olivový olej na smažení, lisovaný za studena. A olivový olej cena? Ta plně odpovídá jeho kvalitnímu zpracování.

V kuchyni najde uplatnění i řepkový a lněný olej. Lněný olej omega 3 mastné kyseliny nejen obsahuje, ale je jich tam nejvíce ze všech rostlinných olejů. Podobá se mu pouze složení řepkového oleje. Kromě vlašských ořechů jsou lněný a řepkový olej pro doplnění omega 3 ideální.

Lněný olej hubnutí podporuje vysokým obsahem nenasycených tuků a stejnou službu na hubnutí vám prokáže i složení dýňového oleje. Tam se navíc vyskytuje i mnoho zinku a hořčíku, podporující detoxikaci a obnovu tělesných buněk. Za účinky dýňového oleje stojí hlavně zinek, ten má výborný vliv i na psychiku, posiluje obranyschopnost těla vůči infekcím a je také přírodním afrodiziakem, ovšem za předpokladu, že dávkování dýňového oleje odpovídá doporučenému množství.

K těm méně známým, avšak také chuťově pestrým a živinami vydatným zdrojům patří avokádový olej na vaření. Použití rýžového oleje a použití hroznového oleje již vyžaduje trochu fantazie, ale stejně tak k použití arašídového oleje vám napoví řada receptů na webových stránkách příznivců zdravé výživy a RAW stravy.

Účinky oleje z hroznových jader se podobají avokádu a pupalkovému oleji. Účinky pupalkového oleje se projevují hlavně ve zlepšení kvality nehtů a vlasů. Všechny tyto oleje jsou zároveň silnými antioxidanty. Zatímco avokádový olej na vaření je kaloričtější, u olivového oleje kalorie počítat nemusíte tak horlivě, ale všechny tyto rostlinné oleje dodávají do organismu potřebné nenasycené mastné kyseliny, důležité pro vstřebávání některých vitamínů rozpustných v tucích, např. A nebo K2. Pouze u slunečnicového oleje složení vykazuje více omega-6 mastných kyselin a měli bychom jej více střídat např. s olejem lněným či řepkovým.

 
  • Řadit dle:
  • 24 položek celkem

Stránka 1/1