Jak zdravě hubnout

Formování lidského těla ovlivňuje obrovské množství faktorů. Životní styl a stravování, práce, odpočinek a spánek, zájmy a záliby, věk, pohlaví, genetické informace a mnoho dalších. Některé můžeme ovlivnit přímo, jiné není tak snadné obejít, ale přesto je tím hlavním klíčem k hubnutí je vlastní vůle a motivace. 

Pevná vůle není zadarmo

Že bez pracovního úsilí nebudou žádné koláče, ví každý, a totéž se vztahuje i na odhodlání setrvat v touze udržet si ideální hmotnost. Je známo, že dobrým pomocníkem k udržení motivace je rukou psaný text do poznámkového bloku.  Důraz klademe na vlastní rukopis, zapomeňte na klávesnici počítače a tiskárnu, nebo poznámky do mobilu, všechny kladné i záporné postřehy si poznamenávejte propiskou a v poznámkovém bloku často listujte. Z psychologického hlediska to má značný význam, zkušený psycholog vám potvrdí, že je to jakási kniha vlastního života.

Začněte u stravy

Tlouštík při pohledu do zrcadla jistě nejásá nadšením, a pokud takový člověk najde odhodlání svůj obraz v zrcadle změnit, obvykle obouvá tenisky, jde běhat do lesa, nebo si objedná lekce v posilovně. To je sice chvályhodné, ale možná vás překvapí, že ideální hmotnost si lze udržet i pouhou pěší chůzí, turistikou, a jen lehkým pravidelným cvičením, ale s jednou podmínkou – musíte začít u stravy.

Základem jsou živiny ve vyvážené formě – toto heslo si zapamatujte, je velmi důležité. Vyvážený poměr živin najdete pouze u přírodních zdrojů v nezměněné, anebo v téměř nezměněné podobě. Do této kategorie se řadí zelenina, ovoce (i šetrně sušené), zdravé rostlinné tuky lisované za studena, olejnatá semínka a ořechy, celozrnné obiloviny a luštěniny. Všechny tyto složky obsahují vyvážený poměr bílkovin, sacharidů, tuků, vitamínů, minerálů, ale i vlákniny.

Dopřát si můžete také kysané a bakteriálně fermentované potraviny (v menším množství), např. Tempeh, anebo (podomácku vyráběné) kvalitní kysané zelí.

Celozrnné obiloviny lze připravovat ve formě vloček, nebo vařit celá zrna. Dobrým tipem na hubnutí a vyživení organismu je žito – nejen žitná mouka, ale především vaření celého žitného zrna, z něhož lze připravit kaši, nebo jej jíst jako přílohu k luštěninám.

Nezapomínejte také na správnou úpravu – obiloviny před vařením přes noc namáčet a vařit v čerstvé vodě, to samé platí i pro luštěniny.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení